Гарантійний ремонт – ремонт обладнання, що полягає у виконанні робіт, пов’язаних з усуненням недоліків обладнання для забезпечення використання його за призначенням протягом гарантійного терміну експлуатації. Усунення недоліків здійснюється шляхом заміни чи ремонту комплектуючого виробу або окремої складової частини, а також виконання регулювальних робіт відповідно до вимог нормативних документів. При виконанні гарантійного ремонту використовуються тільки оригінальні запасні частини.
В гарантійний період ремонтні роботи, що виникли з вини Виробника обладнання, виконуються сервісним центром за рахунок Виробника обладнання в 2-денний термін. У випадку механічного пошкодження обладнання або грубих порушень правил його експлуатації гарантія не надається, а ремонт здійснюється за рахунок власника обладнання згідно діючих тарифів Сервісного центру. Гарантійний період на обладнання вказується виробником у сервісній книжці. Як правило, гарантія на обладнання складає 24 місяці з моменту його введення в експлуатацію спеціалістом Сервісного центру, але не більше 27-30 місяців з моменту продажу, за умови проведення платного технічного обслуговування через 12 місяців після введення в експлуатацію. Для деяких котлів гарантія складає 5, і навіть 7 років.
Випадки в яких власник втрачає право на гарантійний ремонт котельного обладнання:
- якщо причиною дефекту обладнання стали невідповідні умови зберігання та транспортування; неналежна або недбала експлуатація (пошкодження власником), а також використання обладнання не за призначенням; експлуатація в непридатних приміщеннях (ванні кімнати, пральні, майстерні та ін.); використання непридатних видів теплоносія (невідповідної незамерзаючої рідини) та палива;
- якщо дефект викликаний впливом зовнішніх чинників (забруднення газу, води, теплоносія; наявність пилу та/або агресивних випарів у повітрі для горіння; хімічні або електрохімічні впливи; коливання або відхилення від допустимих меж напруги в електромережі або тиску газу в газовій мережі;
- якщо дефект виник внаслідок корозійних руйнувань або утворенням накипу;
- якщо дефект викликаний виходом з ладу деталей з обмеженим ресурсом експлуатації (ущільнення, футерівка камери згоряння, електроди розпалу та контролю полум’я, пластикові елементи кріплення та фіксації, запобіжники, елементи живлення, фільтри, магнієвий електрод анодного захисту ємнісного водонагрівача та інші);
- якщо в приміщенні, де встановлено обладнання, ведуться будівельні або ремонтні роботи, під час його експлуатації;
- якщо порушено або не виконано вимоги виробника по проектуванню, монтажу, експлуатації та сервісному обслуговуванню обладнання;
- якщо заводський номер обладнання змінено, знищено або він відсутній;
- якщо відсутня, не заповнена або втрачена сервісна книжка чи гарантійний талон обладнання.
Перелік типових не гарантійних випадків виходу з ладу вузлів та агрегатів котельного обладнання:
Регулятори, блоки керування, електронні плати:
- пошкодження варистора, запобіжника, що виникають внаслідок перенапруги в електромережі понад 275 В;
- механічні пошкодження електронних плат або їх деталей;
- пошкодження (вигорання) струмопровідних доріжок на платах;
- наявність на платах струмопровідного пилу та/або бруду;
- наявність на платах слідів потрапляння вологи;
- використання неоригінальних деталей (запобіжники та ін.);
- наявність ознак ремонту (не заводська пайка та ін.).
Первинний теплообмінник:
- наявність накипу та/або бруду всередині теплообмінника;
- наявність сажі або інших відкладень на поверхні теплообмінника;
- порушення працездатності внаслідок використання невідповідної незамерзаючої рідини;
- порушення герметичності внаслідок замерзання теплообмінника.
Вторинний теплообмінник:
- наявність накипу та/або бруду всередині теплообмінника;
- порушення герметичності внаслідок недотримання рекомендованих моментів затягнення кріпильних гвинтів;
- порушення герметичності внаслідок підвищеного тиску води;
- порушення герметичності внаслідок замерзання теплообмінника.
Мембранний розширювальний бак:
- недотримання рекомендованих параметрів тиску повітря та теплоносія.
Пальник:
- забруднення вогневої поверхні та/або дифузорів пилом;
- прогар вогневої поверхні.
Газовий комбінований регулятор:
- механічне пошкодження регулювальних гвинтів, наявність ознак ремонту;
- порушення працездатності внаслідок забруднення газу та/або перевищення максимально допустимого тиску газу.
Триходовий клапан, сервопривід триходового клапана:
- пошкодження корпуса клапана внаслідок замерзання;
- механічні пошкодження корпуса та/або сервопривода клапана;
- пошкодження обмоток двигуна внаслідок потрапляння вологи;
- заклинювання штока сервопривода внаслідок забруднення.
Реле витрати в контурі ГВП:
- порушення працездатності внаслідок забруднення.
Циркуляційний насос:
- механічне пошкодження вала та/або крильчатки насоса (як правило, внаслідок тривалої роботи з недостатньою кількістю або без теплоносія);
- пошкодження обмоток двигуна внаслідок потрапляння вологи всередину клемової коробки;
- забруднення крильчатки та внутрішньої частини насоса;
- пошкодження корпуса насоса внаслідок замерзання.
Датчики температури:
- механічне пошкодження;
- порушення працездатності внаслідок потрапляння вологи.
Манометр/термометр:
- механічне пошкодження корпуса;
- механічне пошкодження або внутрішнє забруднення капілярної трубки.
Вентилятор:
- механічне пошкодження крильчатки;
- підвищений шум при роботі через відкладання на крильчатці пилу та/або бруду;
- температурна деформація сопла Вентурі (внаслідок роботи з недостатньою кількістю або без теплоносія).
Реле/датчик диференційного тиску вентилятора:
- механічне пошкодження корпуса;
- порушення працездатності внаслідок потрапляння вологи;
- порушення цілісності пломби на регулювальному гвинті.
Запобіжний клапан/автоматичний розповітрювач:
- порушення герметичності внаслідок потрапляння бруду під сідло.
Зовнішні пошкодження обладнання:
- наявність механічного пошкодження зовнішніх облицювальних деталей;
- пошкодження дисплея, ручок та/або кнопок регуляторів/блоків керування.
Хибний виклик.
Під час експлуатації обладнання виникають випадки, коли власник може самостійно визначити та усунути недоліки в роботі обладнання (відповідно до інструкції з експлуатації для користувача). Виклик сервісного інженера для усунення недоліків в нижчезазначених випадках вважається хибним та відповідно оплачується власником:
- відсутнє електроживлення обладнання;
- напруга електромережі негативно впливає на нормальну роботу обладнання;
- змінено підключення фаза/нуль у мережі електропостачання;
- відсутня подача газу на котел;
- тиск газу недостатній або занадто високий для нормальної роботи;
- відсутній або недостатній тиск у контурі опалення/водопостачання;
- відсутня або недостатня тяга в димоході; якщо має місце засмічення або негерметичність системи видалення продуктів згоряння/підводу повітря (для котлів з герметичною камерою згоряння);
- порушення в роботі викликані недостатньою циркуляцією теплоносія;
- порушення в роботі обладнання виникли з вини власника.